Přirozené učení
Jako základ pro porozumění tomu, jak se přirozeně učíme, považuji koncept vzorců myšlení podle Dawny Markové, Ph.D., americké učitelky, psychoterapeutky, výzkumné pracovnice a poradkyně v oblasti organizačního rozvoje. Ta nadefinovala těchto 6 vrozených způsobů učení na základě neurometrických laboratorních měření a svého dlouholetého výzkumu a praxe.
Já jsem se s tímto konceptem seznámila na výcviku pro učitele v roce 2007 a od té doby jsem měla možnost sledovat a ověřovat jeho platnost nejen u sebe, ale také u svých studentů a později u svých dětí a klientů. Znát svůj vzorec myšlení je jedním z klíčů k porozumění sama sobě. To, jak náš mozek zpracovává vjemy z vnějšího světa, ovlivňuje nejen náš přirozený způsob učení, ale také náš přirozený způsob myšlení a komunikace.
V rámci své praxe nabízím konzultace pro dospělé a rodiče s dětmi, které potřebují lépe porozumět své mysli a učit se způsobem, který je pro ně nejpřirozenější. Také nabízím semináře pro menší skupiny (max. 10 lidí), rodiče nebo učitelské sbory.